fbpx

Folyékony halolaj vagy kapszula?

Sokan azért nem szeretik a halolajat és nem is vásárolnak ilyen termékeket, mert korábban rossz tapasztalatuk volt a halszaggal, és nem tudják, hogy létezhet olyan termék amelyik nem halszagú, ám annál jobb hatású! Az alábbi cikkben járjuk körül a minőségi halolaj és a halszag kapcsolatát vagy éppen összeférhetetlenségét: A halolaj magas Omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően … Olvass tovább

Az egészségünk kapuja zöldre van festve

1996-ban történt Velem, hogy Ausztriában jártamkor bevezettek egy üvegház szerű építménybe. Az üvegcsövekben lévő folyadékból növények nőttek ki. Ezek szárairól paradicsom, uborka és sok más féle zöldségek káprázata tárult elém. Vendéglátóm elmondta, hogy az üvegcsékben lévő vízben semmi más nincs, csak műtrágya. Ugyanakkor a levelekben, a termésekben, sokkal többféle ásványi anyag és vitamin található meg, … Olvass tovább

Szuperétkek a minőségi élet pillérei

Egyre több tudományos cikk jelenik meg arról, hogy szántóföldjeink tartalékai kimerültek, a bennük lévő élő baktériumkolóniák eltűntek. Mai „termő” földjeinkben ennek következtében látszólag tetszetős, de minőségileg nagyon alacsony bel-tartalmú növényeket termesztenek. Mit jelent ez? Azt, hogy a 20-30 évvel ezelőtt elfogyasztott alma vitamin és ásványi anyag tartalma 20-szor nagyobb volt a ma asztalunkra kerülő almáénak. … Olvass tovább

“Ctrl”-ált béltisztítás

Még aktuális a téma, ha továbbra is eredményesen végezzük szervezetünk tisztítását, és minőségi tápanyagokkal látjuk el, akkor a szezonális betegségek kevésbé fognak minket utolérni. Ilyen szezonális betegség például az allergia és ezen belül is a szénanátha, amit a tavasztól őszig tartó időszakban nyíló virágok pollenjei okozhatnak. Emésztőrendszerünk egészségi állapota nagyban befolyásolja az egész szerveztünk immunvédekezését. … Olvass tovább

Szájon át a hatékony felszívódásért

Nem kell tudósnak lenni ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy annak valószínűsége, hogy az ember valamikor meghal immár jó ideje stabilan 100 %. Ezt egészen biztos, hogy nem tudjuk elkerülni. A jó egészség arra való, hogy képesek legyünk teljes mértékben kihasználni az időt, ami adatott. Arra való, hogy egész életünkben lehetőségeink szerint maximálisan funkcióképesek legyünk, hogy elkerüljük … Olvass tovább

Glutén nélkül is van étel … új utak az egészséghez

A földi mandula (Tigris mogyoró) jelentősége az egészségtudatos táplálkozásban Az elmúlt két évtizedben forradalmi változások történtek a táplálkozás tudomány az egészségtudatos táplálkozás területén. Bár nagy viták árán, de végül is a közmegegyezés körvonalai látszanak a civilizációs betegségek megelőzésének és gyógyításának módjában, az életmód változások megítélésében. Ha figyelmen kívül hagyjuk (helytelenül!), az életmód elemek közül a … Olvass tovább

Mindennap D-day, C-day, E-day

Éppen elég nehéz feladat pandémia nélkül is, hogy az ember megőrizze ép testét, lelkét és elméjét, de szerencsére az egészségtudatos emberek választása – a jelenlegi nehéz idők ellenére – egy picit egyszerűbb, mert közülük már mindenki tudja, hogy a megőrzött egészség nagyobb kincs, mint a legyőzött betegség. Minden évszázadban van valami halálos nyavalya, aminek ellenszere … Olvass tovább

Kollagén az egészségünk építőkockái, avagy igya magát szépre

A kollagén feltételezett jótékony hatásait már klinikai kutatások is alátámasztják, így egyre többen, előszeretettel fogyasztanak ilyent étrend-kiegészítőket. Zavarba ejtően sokféle fajta, szemet kápráztató, színes, feltűnő és remek marketing fogásokat tartalmazó csomagolások díszítik az ilyen portékákat. Az áruk ennek megfelelően, akár a csillagos ég alját is súrolhatja. Ahogy az árak, úgy a napi ajánlott mennyisége is … Olvass tovább

Rostok, de minek?

Szerencsére sok növényalapú étel (mint az alma, zab, spárga és banán) kiváló prebiotikum-források, de egy speciális prebiotikum – az akácia rost – mindegyik felett álló, Ő a bélbaktériumok szuperfoodja! A rostban gazdag táplálkozás sok esetben csodaszer lehet, akár a fogyókúrázóknak is, hiszen a rostok egy része megdagad, fermentálódik az emésztőrendszerben, így mindenféleképp teltségérzetet kelt. Nagy … Olvass tovább

Omega-3, testünk legfontosabb építőköve

 A telítetlen zsírsavak egyrészt biokémiailag, másrészt elektronikailag is fontosak, mert  delokalizált elektronpárokat tartalmaznak, amik szabadon mozgó, mozgatható elektronok, és ezek segítségével nagyon finom szabályzásra, nagyon finom működésekre nyílik lehetőség. Miért olyan fontos számunkra? Biokémiai szempontból a többszörösen telítetlen zsírsavak a membránok, és a sejten belüli struktúrák rugalmasságát és permeabilitását adják és szabályozzák, ezen kívül természetesen … Olvass tovább

Elég tápanyagot kap az agya?

A folsav, a B12-, C-, E-, és D-vitaminok elengedhetetlenek a mentális egészséghez   Elengedhetetlen, hogy agyunkat megfelelő tápanyagokkal lássuk el. A Folsav, a B12-, C-, E-, és D-vitaminok segítenek a mentális egészség megőrzésében. Egy kutatás azt mutatta, hogy a krónikus mentális zavarokban szenvedő betegeknél (skizofrénia) ezeknek a vitaminoknak a szintje alacsony volt. Egy, a Manchesteri … Olvass tovább

Az omega-3 zsírsavak hiánya depressziót okozhat

Az elmúlt évtizedek során összegyűlt bizonyítékok áttekintése azt mutatta, hogy a hosszú láncú omega-3 zsírsavak hiánya végül depresszióhoz vezethet. Fordítva is igaz miszerint, az omega-3 zsírsavak bevitelének növelése különböző kiegészítőkkel segíthet megelőzni vagy kezelni a rendellenességet.   A megfelelő táplálkozáson múlik minden A depresszió különböző formái számos embert érintenek a világon, közülük is kiemelkedően sokan … Olvass tovább

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!