fbpx

Nyakfájás: otthoni gyógymódok

A nyakfájás számos okból kialakulhat. A legfőbb ok az izmok merevsége, amely a helytelen testtartás, a hosszú, szünet nélküli irodai munka, illetve a helytelen pozícióban való alvás és az edzés során előforduló rándulás vagy meghúzódás következménye leggyakoribban.

Más okok is előfordulhatnak, mint a helytelen étkezés, a nyaki sérülés, az idegi nyomás, a nyaki spondylosis és a fibromyalgia, stb. Ritka esetben a gerinc egyes fertőzései illetve a gerincet érintő rákos megbetegedés is okozhat nyakfájdalmat.

A leggyakoribb esetben a nyakfájdalom nem súlyos és hatásosan gyógyítható természetes és biztonságos otthoni módszerekkel.

A nyakfájás éles vagy tompa fájdalmat eredményez a nyak, a váll és az ezeket körülvevő izmokban. Emellett fejfájást bénaság érzetet, bizsergést, merevséget, gyengeséget, nyelési nehézséget és a nyak duzzadását is okozhatja.

A 10 legjobb otthoni gyógymód nyakfájás esetére:

1.    Jeges pakolás

A jég az egyik legegyszerűbb gyógymód. A hideg segít a gyulladás és a fájdalom csökkentésében. Egy csomag mirelit borsó is jól működhet.

1.    Helyezzen tört jeget egy műanyag zacskóba.
2.    Ezt a zacskót tekerje meleg törölközőbe.
3.    Helyezze a jeges pakolást a nyakára legfeljebb 15 percre. 
4.    Ismételje meg két-három óránként az első 24 órában.

Megjegyzés: A jeget sose alkalmazza közvetlenül a bőrére.

2.    Hidroterápia

Ez egy másik nagyon hasznos és egyszerűen, a zuhanyban elvégezhető otthoni gyógymód nyakfájásmellen. A víz ereje az érintett területre alkalmazva, csökkenti majd annak fájdalmát és érzékenységét.

1.    Célozza a meleg vizet az érintett területre 3- percen át a zuhanyban.
2.    Váltson hideg vízre és ezzel célozza a nyakat 30-60 másodpercig.
3.    Ismételje meg szükség szerint.

Amíg a meleg víz serkenti a keringést és lazítja az elmerevedett izmokat, a hideg víz csökkenti a gyulladást.
Megjegyzés: A kezelés alatt ügyeljen arra, hogy egyenesen tartsa a nyakát és ne forgassa semmilyen irányba.

3.    Epsom só fürdő

Az Epsom sós fürdő ellazítja az izmokat, csökkenti a stresszt és a fájdalmat. Az Epsom sóban található magnézium-szulfát természetes izomlazítóként működik, ezáltal csökkentve a duzzanatot és a fájdalmat.

1.    Adjon egy-két csésze Epsom sót egy kád vízhez.
2.    Vegyen ebben fürdőt és áztassa be főként a nyaki területet 15-20 percen keresztül.
3.    Ismételje meg ezt naponta, amíg a nyaki fájdalom teljesen meg nem szűnik.

Megjegyzés: Kerülje ezt a gyógymódot, ha szívproblémái vannak, illetve magas vérnyomással vagy cukorbetegséggel küzd.

4.    Almaecet

Az almaecet hatékony antioxidáns és gyulladás gátló. Emellett sok fontos tápanyagot is tartalmaz, ezzel megszüntetve az esetleges nem megfelelő táplálkozásból származó nyaki fájdalmat.

–    Áztasson egy papír törlőkendőt almabor ecetbe, majd helyezze az érintett területre. Hagyja rajta pár órán át, és ismételje meg napi kétszer, amíg a fájdalom meg nem szűnik.
–    Egy mási lehetőség két csésze almabor ecetet egy kád langymeleg fürdővízhez adása. Ebben vegyen fürdőt 15 percen át. Ismételje meg naponta, amíg a fájdalom meg nem szűnik.

5.    Nyakmozgató gyakorlatok

Sokféle gyakorlattal csökkentheti a nyak fájdalmát, emellett meg is előzheti azt, a nyakizmok és a hát felső izmainak stabilizálásával és erősítésével. Ez a stresszt is csökkenti.

Két típusú gyakorlat végzése ajánlott első sorban. A gyakorlatok végzése előtt alkalmazzon nedves meleget a nyaki tájékon.

–    Végezzen lassú fejkörzést váltott irányba, hogy ezzel nyújtsa az érintett izmokat. Kezdetben ez kissé fájdalmas is lehet, de végül el fogja lazítani a nyakat és ezáltal segíti annak gyógyulását.
–    Lassan mozgathatja előre-hátra és jobbra-balra is.

Minden gyakorlat ötször ismétlendő „edzésenként”. Ezt a gyakorlatsort napi háromszor ismételje meg. Ha túlságosan fájdalmas, ne végezze ezeket a gyakorlatokat, hanem forduljon orvoshoz.

6.    Levendula olaj

A levendula olaj hatásosan csökkentheti a nyak fájdalmát, főként, ha masszázsterápiával együtt alkalmazzák. A masszázs lazítja az izmokat és segít jobban és mélyebben aludni.

1.    Vegyen forró fürdőt vagy zuhanyt, hogy ellazítsa a nyak merev, feszült izmait.
2.    Dörzsölje be levendula olajjal a nyak és váll területét.
3.    Alkalmazzon gyengéd nyomást és körkörös mozdulatokat az érintett területen 10 percen keresztül.
4.    Ismételje meg naponta, igény szerint.

A levendula olajat kókuszolajjal és olíva olajjal is hígíthatja.
Megjegyzés: Ne masszírozza a nyaki területet, ha ez fájdalmat okoz.

7.    Fekte melasz

Amennyiben a nyakfájás a nem megfelelő táplálkozás eredménye. Főként a kalcium és a kálium hiánya, a fekete melasz fogyasztása hasznos gyógymód lehet. Ez kalciumban és káliumban gazdag, ez a két tápanyag elengedhetetlen az erős izmok, csontok és ízületek fenntartásában. 

1.    Keverjen el egy evőkanál fekete melaszt egy pohár meleg vízben.
2.    Fogyassza ezt a keveréket napi kétszer, amíg a fájdalom meg nem szűnik.

8.    Kurkuma

A kurkumában található curcumin fontos fitokemikália, amely gyulladáscsökkentő és így csökkenti a fájdalmat is. Emellett a kurkuma serkenti a vérkeringést is, ezáltal felgyorsítva a gyógyulási folyamatot.

1.    Keverjen el egy kávéskanálnyi kurkumát egy pohár tejben.
2.    Melegítse alacsony lángon öt percig.
3.    Vegye le a tűzről, ízesítse mézzel és hagyja hűlni.
4.    Fogyassza ezt napi kétszer, amíg a fájdalom teljesen meg nem szűnik.

9.    Gyömbér

A gyömbér természetes gyulladáscsökkentő, emellett serkenti az érintett terület keringését is. Ennek köszönhetően a fájdalom és a gyulladás megszűntethető.

–    Szeleteljen fel egy gyömbér gyökeret majd forralja fel két csésze vízben 10 percen át. Szűrje le, ízesítse mézzel, majd fogyassza ezt a teát naponta maximum háromszor, pár napon keresztül.
–    Egy másik gyógymód lehet fél kávéskanál őrölt szárított gyömbér és egy pohár víz keverékének fogyasztása napi háromszor, pár napig.
–    Emellett gyömbéres borogatást is készíthet. Tekerjen három evőkanálnyi frissen őrölt gyömbért egy csomagoló vászonba. Ezt helyezze forró vízbe 30 másodpercre, majd hagyja kihűlni és helyezze az érintett területre 15-20 percre. Naponta párszor ismételje meg, amíg a fájdalom nem enyhül.

10.    Cayenne bors (chili)

A chiliben található kapszaicin érzéstelenítő és gyulladás csökkentő tulajdonságokkal rendelkezik.

–    Adjon egy kávéskanálnyi őrölt chilit két evőkanálnyi langyos olíva olajhoz. Keverje el alaposan és alkalmazza a nyaki területre napi kétszer, amíg a fájdalom meg nem szűnik.
–    Kapszaicin krém is kapható, ezzel is bedörzsölheti nyakát és hátát naponta néhányszor.

Egyéb tippek és tanácsok nyakfájás esetére

–    Feküdjön le párna nélkül, hogy pihentesse a nyak izmait.
–    Csökkentse a stresszt, mivel ez az izom feszüléséhez vezethet.
–    Végezzen hasi légzést nyílt és csendes térben. Relaxációs technikákat is kipróbálhat, mint a meditáció vagy a jóga.
–    Legyen helyes a testtartása, próbálja megtartani a fej és a gerinc egyensúlyát a gravitációval szemben.
–    Tartsa meg egészséges testsúlyát.
–    Járjon rendszeresen úszni, hogy ezzel is erősítse a nyak és a hát izmait.
–    Kényelmes széken üljön munka közben.
–    Tartsa a füléhez a telefont, ne szorítsa a nyaka és a válla közé. 
–    Kemény matracon aludjon és tartsa a fejét egy vonalban a gerincével alvás közben.
–    Hagyja abba a dohányzást, mivel lassítja a gyógyulási folyamatot.
–    Kerülje a vezetést, amíg a nyaki fájdalom és merevség meg nem szűnik.

Ha a nyakfájás több, mint egy hétig fennáll, illetve súlyos és egyéb tünetek is kísérik, mint például nyaki daganat vagy csomó, láz, duzzadt nyirokcsomók, a kar fájdalma, hányinger és hányás, azonnal forduljon orvoshoz.

Forrás: drtihanyi.com

Képek: Canva

Több ezer hallgatónk döntött már, úgy hogy elfogadja a segítséget, a tudást. Csatlakozz az Integratív Medicina Egészségklubhoz!

ZOONO - A fertőtlenítés új technológiája

További bejegyzések

Életmód

Igyunk, vagy ne igyunk?

A TUDOMÁNYNAK, VAGY AZ 5000 ÉVES ÁJURVÉDÁNAK HIGGYÜNK? Legutóbb Boros professzor a XXII. karácsonyi fesztiválon azzal a meglepő, tudományossággal kellően alátámasztott álláspontjával állt elő, hogy

Tovább »

További előadások

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!