fbpx

A jó egészség két kulcsa – 5 tanács a daganatos betegségek megelőzéséhez

A XXI. század emberének egyik legnagyobb egészségügyi félelme: a daganatos betegségek

Egy olyan civilizációs betegség, amit rengeteg minden előidézhet, káros napsugaraktól kezdve az egészségtelen génmanipulált élelmiszereken át a szennyezett levegőig. Szépen lassan mindenről bebizonyítják hogy rákot okoz, majd pár év múlva az alternatív megoldásokról is, és így megy ez unalomig, egyre nagyobb bizonytalanságba taszítva a mai kor emberét. Ennek pedig az a szörnyű következménye, hogy szépen lassan beletörődve lemondunk az egészség jogáról, mert ha a hozzáértők sem értenek hozzá, mi ugyan mihez kezdhetnénk magunkkal? Jó hír, hogy sokkal többet, mint elsőre hinnénk. Toru Abo, egy japánban élő immunkutató felfedezte, hogy amit mi a rák kiváltóinak nevezünk, azok csupán pontok az i-re, és az egész mögött egy sokkal általánosabb és már-már szintén unalomig emlegetett dolog áll: a stressz.
A stresszről jó tudni, hogy rövid távon életmentő, és inkább pozitív dolog, csökkenti a szervezet hőmérsékletét, és oxigénhiányos környezetet teremt, hogy minél gyorsabban le tudjuk reagálni a veszélyt. A gond akkor kezdődik, amikor ez hosszú távon fennáll, és állandósul az oxigénhiány, és a csökkent hőmérséklet. Ilyenkor a szervezet előbb utóbb kénytelen lesz alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, és olyan sejteket kezd el előállítani, amik tökéletesen tudnak működi ilyen környezetben. Rákos sejteket.
Valójában a daganatos betegségek nem mások, mint a szervezet válaszreakciója a megváltozott belső környezetre, nem pedig a test hibás működése, ahogy azt a mai orvostudomány szeretné hinni. Ez első hallásra felszabadító gondolat, ugyanakkor egyből az egyénre helyezi a felelősséget. Nehéz hirtelen gondolkodás módot váltani, levenni a felelősséget az orvostudományról, és saját kezünkbe venni az irányítást, de célszerű, és nagyon megéri. Következőkben egyszerű, de annál nagyszerűbb trükköket hozunk Toru Abo könyvéből (The Only Two Causes of All Diseases), amik segítségével nem csak a rák kockázatának, de akár a cukorbetegségnek és magas vérnyomásnak is búcsút inthetünk.

1. Stresszkezelés

A professzor szerinti legfontosabb pont maga a fizikai és mentális stressz, illetve annak kezelése. A nap folyamán annyi dolognak vagyunk kitéve, hogy az utolsó ami eszünkbe jut, mennyi felesleges stresszt szenved el testünk és lelkünk egyaránt. Ha csak egy kicsit jobban odafigyelnénk magunkra, hamar felfedeznénk az ezekről árulkodó testi tüneteinket, amik közül a legszembetűnőbb az arc egészséges színezetének elvesztése. A belső kiegyensúlyozatlanság megmutatkozhat még fejfájás, vállövi izmok illetve hátfájás, hasi panaszok, insomnia, menstruációs fájdalmak, valamint különböző bőrbetegségek formájában is. Érdemes figyelni a tüneteket, és ahelyett, hogy magával a fájdalommal illetve annak csillapításával lennénk elfoglalva, próbáljuk megkeresni az okokat, ez sokkal fontosabb. Ilyenkor a saját testünkkel és lelkünkkel beszélgetünk. A kiváltó okok meglepőek lehetnek, akár társas kapcsolatok, munkahelyi problémák, amikkel általában “nincs időnk”, vagy nem merünk foglalkozni. Ha megvannak az okok, többféleképpen is kezelhetjük őket. Hasznos lehet egy nagy baráti beszélgetés, vagy a naplóírás. A lényeg, hogy valamilyen formában adjuk ki magunkból, ami stresszel. Rengeteg esetben már a probléma forrására való ráébredés is nagyban csökkenti bennünk a feszültséget, ne akarjunk görcsösen villám megoldásokat keresni, mert azzal csak pont az ellenkezőjét érjük el. Emlékezzünk rá, hogy a rák legtermékenyebb talaja a stressz által kiváltott oxigénhiányos és hideg belső környezet. Mindig tartsuk szem előtt a professzor tanácsát:
“Hagyjunk magunknak időt és teret a pihenésre, hogy beszélgethessünk önmagunkkal.”

2. Csigavér

Ha képessé váltunk a bennünk lévő stressz és félelmek átgondolására és újrarendezésére, a következő lépés, hogy kicsit visszább veszünk az őrült tempóból, amivel az életünket éljük.
Általában a rákos betegek igyekvő típusok, akik sokszor túl komolyan veszik a felelősségeiket.
Életük során egyre több és több mindenért készek vállalni a felelősséget, munkában és magánéletben egyaránt. Tele vannak bizonyítási vággyal, folyton túlhajszolják magukat, haragtartóak, mindent kritikusan szemlélnek, “állandóan ráncolják a szemöldökük”. Társadalmi szinten ez elismerést válthat ki, azonban ha az igyekezet alatti nyomás hosszú távon fennáll, az betegségekhez vezethet. A szervezet kétféleképpen termel energiát, és a kulcs az, ha a két rendszer között fenntartjuk az egyensúlyt. Az állandó stressz a glikolízises energiatermelésnek kedvez, az oxigénhiányos környezet miatt. Ez azonnali energiát biztosít számunkra, szemben a mitokondriális energiatermeléssel, ami egy jóval bonyolultabb folyamat, de hosszú távon több energiát termel a szervezet számára, viszont ahhoz már oxigén is szükséges. A stressz oxigénhiányos belső környezetet teremt. Ha folyton riadókészültségben vagyunk, a szervezetünk elveszti az egyensúlyt, és a glikolízises energiatermelés kerül előtérbe. Ezzel arra kényszerítjük feleslegesen, hogy az egészséges sejtjeinket rákos sejtekké alakítsa, amik kifejezetten alkalmasak az ilyen körülmények közötti túlélésre.

3. Tanuljunk meg lazítani!

A harmadik lépés megtalálni a módját annak, hogy szakítsunk szünetet a pihenésre. Fontos jól egyensúlyoznunk az aktív és a pihenésre szánt idők között. Ha valami fontos dologban maximális teljesítményt kell nyújtanunk, tegyünk meg minden tőlünk telhetőt. Ha azonban elvégeztük a munkánkat, szakítsunk időt a pihenésre, és csináljunk valami olyat, amiben kedvünket leljük, amiből pozitív energiákat meríthetünk. Ezért tartom fontosnak az aktív és a pihenéssel eltöltött időszakok jó kihasználását, mellyel, mint egy kapcsolóval, a komolyságunk és az igyekvésünk “ki- és bekapcsolhatjuk”. Találjunk valami új hobbit! Ha sokat dolgozunk, próbáljunk több időt tölteni a családunkkal. Azonban még ha valaki kiegyensúlyozott életvitelt is folytat, és tudatosan irányítja azt, akkor is adódhatnak olyan pillanatok, amikor ez az egyensúly összeomlik. Ebben a helyzetben fontos a fizikai egészségünket is szem előtt tartani. Honnan érdemes kezdeni?

4. Legyünk kreatívak szervezetünk lehűlésének elkerülésében

Az első dolog, amit javasolnék, hogy ne engedjük lehűlni a testünket. Ez a nagy titka fizikai egészségünk megőrzésének. A testhőmérsékletet legjobban az alap testhőmérséklettel (ATH) jellemezhetjük. Nagyjából 36,5 °C körül van az “egészség origója”. Ha késő estig ébren maradunk, vagy másnaposak vagyunk, az alap testhőmérséklet nagyjából 0,3 °C-kal csökken. Ebben a helyzetben nem érdemes megerőltetni magunk, és jobban tesszük, ha nem túlórázunk. Vegyünk hosszú, meleg fürdőt, és aludjunk megfelelően sokat az este. Így az ATH visszaáll a normális tartományba. A nők elsősorban a mitokondriális energiatermelést használják, így szervezetük jóval érzékenyebb a testhőmérséklet csökkenésére. Nekik nem érdemes tehát túl sok hűtött italt fogyasztani, vagy nagyon vékony öltözékekben járni. Jó ötlet lehet a szaunázás, a forróvizes, illetve termálfürdők látogatása. A férfiaknak természetesen szintén fontos figyelniük a testhőmérsékletükre. Előnyös a glikolízis energiatermelését kihasználva izomzatot építeni, amely gyorsítja az anyagcserét, és növeli az izomtömeget. A maszkulin embereknek általában jobb az anyagcseréje, és ennek eredményeképp a testhőmérsékletük összességében melegebb.
Tartsuk azonban szem előtt a férfi s női test működésének különbözőségét, és használjuk ki ezeket a saját módunkon a testünk melegen tartásához.

5. A túlzott étkezést és ivást váltsuk ki mértékletességgel

Ahhoz, hogy elkerüljük a hypothermiát és hypoxiát, fontos tudatosnak lenni a téren, mit és hogyan étkezünk a mindennapok során. Az egészséges táplálkozás alapkövét az olyan zöldségek jelentik, amik gazdagon tartalmaznak kálium-40 izotópot, amely nap mint nap képes aktiválni a sejtjeinkben található mitokondriumokat. Főételként fogyasszunk kölest, barnarizst, melyek gazdagok ásványi anyagokban, vitaminokban és rostban. Ezek az ételek segítik a bélműködést. Fontos továbbá fogyasztanunk a következőkből is: halételek, bab, alga, gomba. Legyünk kreatívak, miként illesztjük be ezeket az étrendünkben. Ha zöldségeket fogyasztunk, együk változatosan őket. A lassan főzött gyökérzöldségek és bizonyos fűszerek például segítenek felmelegíteni a testünket. Ne csak mindig a salátára gondoljunk tehát, ha meghalljuk a “zöldség” szót. Ha túl sokat eszünk, vagy iszunk, akkor a glikolízis válik dominánssá. Emiatt az étkezés alapja legyen az alapos rágás, és a mértékletesség (közhelyesnek tűnhet, de vizsgáljuk csak meg magunk étkezés közben). Együnk addig, míg 80%-osan jól nem lakunk. Jómagam főként barnarizst és zöldségeket fogyasztok. Mindazonáltal jó, ha nem vagyunk túl szigorúak és érzékenyek ebben a kérdéskörben. Nem szükséges extrém módon a mitokondriális működés felé tolnunk a szervezetet, kivéve, ha az a célunk, hogy remeteként éljünk. Élveznünk kell az étkezést, és ez ugyanúgy igaz az italokra is. Ezáltal kerülhetjük el a korlátozásból kialakuló stresszt. Fontos továbbá a test és a lélek egyensúlyának fenntartása is.

ZOONO - A fertőtlenítés új technológiája

Kép: elements.envato.com

További bejegyzések

Táplálkozás

A kombucha hatásai

Kombucha A Kombucha fogyasztása az emberi szervezetre gyakorolt hatásai miatt vált népszerűvé. Az élesztőgombák és baktériumok által termelt összetevők hozzájárulhatnak az egészséges életmód fenntartásához. Írásos

Tovább »
Táplálékkiegészítők

“Ctrl”-ált béltisztítás

Még aktuális a téma, ha továbbra is eredményesen végezzük szervezetünk tisztítását, és minőségi tápanyagokkal látjuk el, akkor a szezonális betegségek kevésbé fognak minket utolérni. Ilyen

Tovább »

További előadások

Futó Gábor – Ketózis

Zsírégetés okosan! Milyen zsírt vigyünk be, és hogyan? Mi történik, ha felborul az omega3:omega6 arány, és elbillen utóbbi irányába? Fontos: Azért mert nincs tünet, még

Tovább »

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!