fbpx

A tavaszi fáradtság leküzdhető! Mutatjuk, hogyan!

A jó idő beköszöntével éledezni kezd a természet, sokan mégis azt tapasztalják, hogy rég nem érzett aluszékonyság és ingerlékenység lesz rajtuk úrrá. A tavaszi fáradtság nem betegség, a jellegzetes fizikai és pszichés tünetekkel járó állapotot viszont érdemes komolyan venni, és tudatosan tenni ellene!

Logikusnak tűnhet azt gondolni, hogy a derűsebb időjárás hatására szervezetünkben is pozitív folyamatok indulnak be, viszont a fény-, inger- és mozgásszegény téli hónapok után a hőmérséklet emelkedése és a változó légynyomás megterheli az immunrendszert. Ehhez adódik hozzá a – melatonin és szerotonin – hormonok szintjének szezonális ingadozása, melyek együttesen az alábbi panaszok kialakulásához vezethetnek.

A tavaszi fáradtság jellegzetes tünetei

  • kimerültség
  • ingerlékenység
  • csökkent energiaszint
  • csökkent munkabírás
  • fejfájás, migrén, szédülés
  • alvási problémák
  • ízületi fájdalmak

Amennyiben a mindennaposnak tekinthető, de kellemetlen tünetek jelentkezése valóban a tavaszi fáradtság számlájára írhatók, nem kell együtt élni velük. Az alábbi tanácsok megfogadásával tehetünk ellenük.

3 + 1 hasznos tanács a tavaszi fáradtság leküzdése érdekében

1. Kiegyensúlyozott táplálkozás

A tudatos és kiegyensúlyozott táplálkozás az egyik legfontosabb dolog, amire oda kell figyelnünk, ha mihamarabb a magunk mögött szeretnénk tudni a tavaszi fáradtság kellemetlen tüneteit.

  • Kerüljük a gyors, feldolgozott, szénhidrátokban gazdag és zsíros ételeket.
  • Helyezzük előtérbe a zöldség- és gyümölcsfogyasztást.
  • Részesítsük előnyben a növényi rostokban gazdag, alacsony glikémiás indexű élelmiszereket.
  • Biztosítsunk szervezetünk számára megfelelő mennyiségű fehérjét.
  • Ne feledkezzünk el a napi legalább 2 liter víz elfogyasztásáról.

2. Rendszeres testmozgás

A mozgásszegényebb téli hónapok után megterhelőnek érezhetjük a korábban könnyedén végrehajtott gyakorlatokat. Kezdésként érdemes egy könnyed sétával vagy biciklizéssel felkészíteni a szervezetünket az aktívabb mindennapokra, a „bemelegítést” követően pedig jöhetnek az egész testet erőteljesebben megdolgoztató mozgásformák.

A szabad levegőn végzett gyakorlatok és a rendszeres sportolás nemcsak a vérkeringés felpezsdítése és az immunrendszer támogatása miatt fontos, hanem a nyugodtabb, pihentetőbb alváshoz, a depresszív tünetek enyhítéséhez is hozzájárul.

3. Pihentető kikapcsolódás

A test mellett a lélek ápolásáról sem szabad megfeledkezni. Mindennap meg kell teremteni a feltételeket ahhoz, hogy agyunk – legalább néhány órára – teljesen kikapcsolhasson. Keressük azokat az emberi kapcsolatokat, amelyek segíthetnek a feltöltődésben. Éjszakánként törekedjünk rá, hogy már éjfél előtt álomba szenderüljünk, és naponta legalább 7–8 óra alvást biztosítsunk szervezetünk számára.

Sokan ódzkodnak tőle, pedig a reggeli váltózuhany lendületet adhat a napnak. Ha a kellemes hőmérsékletű vizet fokozatosan lehűtjük, és ezt a folyamatot 3–4 alkalommal megismételjük, majd a folyamatot hideg vízzel zárjuk, nemcsak a vérkeringésünket serkenthetjük, hanem az izmainkat is átdolgoztathatjuk.

+1 Vitaminpótlás

A stressz, a túlfeszített munkatempó vagy a kevés alvás és a mozgáshiány is hozzájárulhat, hogy megnövekedjen a szervezet vitaminigénye. Ezt a szükségletet nem minden esetben lehet kizárólag táplálkozás útján biztosítani. Ilyenkor nyújthatnak segítséget a vitamin- és ásványianyag-készítmények, amelyekben optimális a nélkülözhetetlen nyomelemek egymáshoz viszonyított aránya, és az egészséges táplálkozás, valamint életmód mellett képesek hozzájárulni a szervezet szükségleteinek kielégítéséhez.

Több ezer hallgatónk döntött már, úgy hogy elfogadja a segítséget, a tudást. Csatlakozz az Integratív Medicina Egészségklubhoz!

ZOONO - A fertőtlenítés új technológiája

Forrás: tocospatika.hu

További bejegyzések

További előadások

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!