fbpx

A boldogtalan generáció: az okostelefonok boldogtalanná teszik gyermekeinket

A kijelzőnél eltöltött időt maximum napi 2 órára kéne korlátozni, írja egy kutatás

Egy nemrégi kutatás azt mutatja, hogy boldogtalanok azok a fiatalok, akik túl sok időt töltenek okostelefonjaikon.

San Diego-i Állami Egyetem (SDSU) tudósai azt tanácsolták a fiataloknak, hogy naponta két óránál többet ne használják telefonjaikat, ezzel is növelve boldogságukat és önbecsülésüket. Ez a számítógépes játékok, a közösségi média, és a chatelés minimalizálásával jár.

A kutatók úgy vélik, a fiatalok boldogabbak lehetnének, ha többet mozognának és több barátjukkal találkoznának személyesen.

A kutatásban megállapították, hogy azok a fiatalok, akik a legtöbb időt okostelefonok és gép előtt töltik, boldogtalanabbak, mint azok a kortársaik, akik aktívabbak és több időt töltenek kijelző nélküli környezetben. A kutatók hozzátették, hogy a kijelző előtt eltöltött idő csak boldogtalanabbá teszi a fiatalokat, nem pedig boldogabbá, mint a sport, olvasás vagy más programok.

Professzor Jean Twenge, a kutatás vezetője kijelentette, hogy míg a kutatás nem szolgál magyarázattal az ok és az okozat kapcsolatára, régebbi kutatások is megerősítik a közösségi média és a boldogtalanság kapcsolatát. Akárhogy is, a boldogtalanság nem minden esetben követeli meg a közösségi média használatát.

 

Teremtsük meg az egyensúlyt az életünkben

A korlátozott képernyő használattal egy elfogadható egyensúlyt kell találni az okostelefonok használata és a boldogság megtartása között. Twenge professzor hozzátette, hogy a fiatalok számára hosszú távon hasznos, ha két óránál kevesebb időt töltenek a közösségi oldalakon. Több mozgással töltött időre és a barátaikkal való sűrűbb találkozásra van szükségük – ez két olyan időtöltés, ami megbízhatóan kapcsolódik a fokozott boldogság eléréséhez. Ez csodákat tesz majd általános hangulatuk javítása terén is.

Twenge Professzor a kollégáival együtt a University of Georgia alkalmazottjaként tanulmányozta a Monitoring the Future hosszútávú kutatás adatait. Az MtF-kutatás egy államilag támogatott felmérés volt, ami több, mint „egymillió amerikai gyermeket mért fel, 13-tól 18 éves korig.”

A felmérés során információt nyertek a számítógép- és okostelefonhasználat időbeli mennyiségéről. A tanulók további kérdéseket is megválaszoltak a személyes találkozókkal, illetve boldogságukkal kapcsolatban.

A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a legboldogabb fiataloknál limitált a digitális rendszerek napi használata. A kutatók azt is kimutatták, hogy digitális rendszerekkel napi egy óránál többet eltölteni növeli a boldogtalanságot. (Kapcsolódó: Az „okostelefon-detox” bizonyítottan csökkenti a stresszt és a szorongást – hasonlóan, mint a más függőségekről való leszokás.)

Összehasonlítva az 1990-es évekbeli történelmi adatokkal (ugyanebben a korcsoportban), a kutatók felismerték, hogy az okostelefonok elterjedése is köthető a fiatalok közötti „bejelentett boldogság” csökkenéséhez.

A azon kutatás résztvevői, akik 2000 után születtek, kevésbé voltak elégedettek életükkel, kevesebb volt az önbizalmuk és boldogtalanabbak voltak azoknál az alanyoknál, akik az 1990-es években születtek. 2012-vel kezdve, az átlag fiatalok boldogsága, önbizalma és elégedettsége drasztikusan leesett.

2012 volt az a pont, ahol az amerikaiak több, mint 50%-a rendelkezett okostelefonnal.

Twenge professzor felhívta rá a figyelmet, hogy a legnagyobb változás a fiatalok körében 2012 és 2016 között történt, amikor is több időt kezdtek a közösségi médiaoldalakon tölteni, mint amennyit alvással vagy szociális elfoglaltságokkal töltöttek. Twenge hozzátette, hogy „a fiatalok lelki jólétében való hirtelen csökkenésre az okostelefonok megjelenése a legnyilvánvalóbb magyarázat.”

 

Tippek a „digitális detoxhoz”

Aggódik, mert gyermekei túl sok időt töltenek okostelefonjukon? Próbáljon ki párat a „digitális detox-tippek” közül:

  • Cserélje le a kijelző előtt eltöltött időt produktív tevékenységekre – A mozgás néhány fiatalnak unalmasnak tűnhet, de a kutyasétáltatás, biciklizés vagy kosarazás is elegendő mozgással szolgál.
  • Távolítsa el a televíziót a hálóból – Tartson távol a hálószobától mindenféle képernyőt és kijelzőt. A rezgések, villanások vagy pittyenések megzavarhatják alvási ciklusát. Egy hétköznapi ébresztőóra is megfelel. Ha eszik, ne használja telefonját – gondoskodjon róla, hogy amíg eszik a család, az együtt eltöltött időt ne zavarja a telefon.
  • Fokozatosan csökkentse a kijelzőnél eltöltött időt – Határozza meg, mennyi időt tölt TV előtt, majd csökkentse minden héten 30 perccel, amíg el nem éri a célját. A gyermekeket is könnyebb lesz ágyba tenni, ha meg van határozva a képernyőre szánt idő.
  • Mutasson példát – Ha gyermekei látják, hogy kevesebb időt tölt el telefonján, jók az esélyei, hogy ők is így tesznek majd.

 

Források:
DailyMail.co.uk
Strong4Life.com

Több ezer hallgatónk döntött már, úgy hogy elfogadja a segítséget, a tudást. Több, mint 2000 értékelés érkezett a kurzusokra. Csatlakozz az Integratív Medicina Egészségklubhoz!

ZOONO - A fertőtlenítés új technológiája

 

További bejegyzések

További előadások

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!