fbpx

Táplálkozás, mint a korszerű prevenció első alappillére

A táplálkozás alapelvei

Mivel napjában több alkalommal táplálkozunk, naponta többször hozunk döntéseket a jövőnket illetően. Dr. Colin Campbell ezt úgy fogalmazta meg, hogy az egészségünket befolyásoló 3 legfontosabb dolog: a reggeli, az ebéd és a vacsora.

Az étrenddel alapvetően két probléma szokott felmerülni: az, amit megeszünk, valamint az, amit nem eszünk meg.

Az élelmiszeripar ontja a teljesen egészségtelen összetételű, finomított alapanyagokból készült és adalékanyagokkal dúsított élelmiszereit, amelyek megzavarják és hosszú idő alatt tönkreteszik a szervezet érzékeny szabályozó folyamatait.

Ha olyan “üzemanyagot” juttatunk a testünkbe, amelyre az nincs “beállítva”, felkészítve, az egy gépet is tönkretesz, nemhogy egy olyan precíziós műszert, mint az emberi test.

Vannak viszont olyan tápanyagok, amelyek a szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlenek. A hasonlatnál maradva, ezek az égési folyamatokat szabályozó, a rendszer tisztán tartását és regenerációját biztosító és a gyors kopást megakadályozó anyagok, amelyeket a szervezet nem tud előállítani, kívülről kell bejuttatni.

Ezek egy része napi szinten szükséges

Általában ehelyett esznek az emberek értéktelen, mikrotápanyagokban szegény, üres kalóriákat, amelyek nemhogy nem segítik a szervezet működését, hanem inkább károsítják azt. Mivel nem ilyen ételek emésztésére vagyunk beállítva, ezek fokozatosan lerakódnak az erekben, szervekben, szövetekben.

Nagyon furcsa azt látni, hogy senki nem akar olcsó, rossz benzint tankolni az autójába, de eközben a szervezetüket teletömik olyan anyagokkal, amelytől az tönkremegy. Pedig ha az autójuk elhasználódik, átülhetnek egy másikba, de a testükkel ezt már nem tehetik meg.

Arról is szó volt korábban, hogy a mezőgazdasági termelés átalakulásával a nagyüzemi, intenzív gazdálkodás elterjedésével az egyébként egészséges ételek, gabonák, zöldségek, gyümölcsök beltartalma az utóbbi évtizedekben megváltozott.

Ugyanaz a külső már nem ugyanazt a belsőt takarja. Ezért indokolt olyan kiegészítő táplálékok, “szupertáplálékok” vagy táplálékkiegészítők fogyasztása, melyek a létfontosságú tápanyagokat sokkal nagyobb koncentrációban tartalmazzák. Így a kiesett mennyiség biztosan pótolható.

Az egészségvédő tápanyagokat szinte lehetetlen túladagolni, a “fölöslegben” bevitt mennyiség egészen tág határokig nem károsítja a szervezet működését.

Manapság az orvosi rendelőket nem a mikrotápanyag túladagolásban szenvedő betegek árasztják el.

További bejegyzések

Táplálékkiegészítők

Az egészségünk kapuja zöldre van festve

1996-ban történt Velem, hogy Ausztriában jártamkor bevezettek egy üvegház szerű építménybe. Az üvegcsövekben lévő folyadékból növények nőttek ki. Ezek szárairól paradicsom, uborka és sok más

Tovább »
Gyógynövények, hatóanyagok

Bodorrózsa tea, a teák Királynője

A Cistus creticus (bodorrózsa, cisztusz rózsa, rózsaszín sziklarózsa) a szuharfélék családjába és a mályvavirágúak rendjébe tartozó, cserjés növényfaj. Származását tekintve a mediterráneumban őshonos. Virága általában

Tovább »

További előadások

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!