fbpx

Önálló tanulás gyermekeinknél

Önálló tanulás

Mindannyian szeretnénk, hogy gyermekünk önálló felnőtté váljon, annak érdekében, hogy ez kialakulhasson, már iskolás korban el kell kezdeni lerakni az alapokat.

Most kell megtanulnia, hogy a feladataival saját magának is meg kell tudni birkóznia.

Ha nem tanítjuk meg erre, állandóan mellette ülünk, segítünk, akkor sajnos felnőttként sem tudja majd önállóan, irányítás nélkül elvégezni a munkáját.A mi dolgunk, hogy most tanév elején egy átmeneti időre segítsük, hogyan tudja önállóan megszervezni, megoldani a feladatait a lehető legjobb időbeosztással.

 

Először is figyeljük meg, mennyire önálló a gyermekünk!

Vannak, akik első pillanattól kezdve természetes dolognak veszik, hogy nem segítünk. Mások folytonos megerősítést, visszajelzést várnak a szüleiktől, tanáraiktól.

A gyermekünk megismerése a kiindulópont ahhoz, hogy reálisan lássuk neki pontosan mire is van szüksége.

Egy hatékony önálló tanulás sorrendje a következő:

  • Tervezés,
  • időbeosztás,
  • feladat elkészítése,
  • önellenőrzés.

Tervezés során gondoljuk át,

  • Milyen feladataink vannak?
  • Hány tantárgyból van házi feladat?
  • Melyek ezek közül a nehezek, melyek a könnyebbek?
  • Melyikkel kezdjük? Legyünk túl gyorsan a könnyűeken, és utána szánjunk több időt a nehézre? Vagy először álljunk neki a nehéznek, a könnyűeket kicsit fáradtabban is meg tudjuk csinálni?

Ez gyermekfüggő, nincs egyetlen jó megoldás. Ki kell tapasztalni, melyik testhezállóbb.

Az időbeosztás tervezése

Az időbeosztás tervezése az a fázis, amikor a gyermek megpróbálja előre megsaccolni, hogy mennyi időre lesz szüksége a feladat megoldásához.

Ez eleinte természetesen nehéz lehet, de a tapasztalatok során egyre reálisabban tudja majd megbecsülni a feladatokra szánható időt.

Eleinte írja fel azt is mire, mennyi időt szán, és azt, mennyi idő alatt sikerült megoldani.

A feladat elkészítése a konkrét tanulás. Itt segítség lehet egy jól látható órán kis színes tapadó matricával jelölni, meddig szeretne ezzel a feladattal foglalkozni. Ha tanulás közben figyeli az órát, próbál időre elvégezni a feladattal, az segíti a fókuszálásban, kevésbé ábrándozik el.

Az önellenőrzés is nagyon fontos az önálló munkában, hiszen magának kell még egyszer átnéznie, hogy amit leírt, az nem tartalmaz tartalmi vagy helyesírási hibát.

A végső átolvasás során még a helyükre szoktak kerülni ékezetek, amelyek például egy helyesírás dolgozatnál biztos levonásokat eredményeznének.

Ha arra szánunk időt így év elején, hogy segítjük a gyermekünknek ezt a néhány lépést gyakorlatban alkalmazni, akkor elindítottuk azon az úton, hogy ne kelljen mindig mellette ülni, noszogatni, segíteni.

 

Jó tanulást!

 

Több ezer hallgatónk döntött már, úgy hogy elfogadja a segítséget, a tudást. Több, mint 2000 értékelés érkezett a kurzusokra. Csatlakozz az Integratív Medicina Egészségklubhoz!

További bejegyzések

További előadások

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!