fbpx

Az élelmiszerreklámok trükkjei

Az olyan élelmiszerreklámok szlogenjei, amelyek azt ígérik, hogy az adott élelmiszer – noha saját cukortartalma alacsony – cukor hozzáadása nélkül is édesebb, alapjában véve becsapják a fogyasztót.

Ezt a német Szövetségi Fogyasztóvédelmi Központ vizsgálata állapította meg. A kutatók 1000 fogyasztót kérdeztek ki meghatározott termékekkel kapcsolatban. Mint kiderült, a fogyasztók 35,3%-a a „szőlő saját édességét” pozitív tulajdonságként értékelte, nem sejtve, hogy itt valójában szőlőcukorról van szó, ami ugyanolyan káros az egészségre, mint a háztartási cukor.

Az élelmiszeripar édes ígéretei megtévesztik a fogyasztót. A túl sok cukor elhízáshoz, hosszabb távon betegséghez vezet. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy a termék gyümölcstartalmának saját cukortartalmáról vagy répacukorról van szó. A szakemberek szerint a reklámokat is szigorúbban kellene szabályozni.

A „gyümölcsök természetes édessége” és hasonló ígéretek hatására ugyanis a fogyasztó azt hiheti, hogy a termék összességében kevesebb cukrot tartalmaz, ami nem igaz. Az EU a jövőben ún. health-claim rendelet (egészséggel kapcsolatos állítások) bevezetésével igyekszik útját állni a megtévesztő reklámoknak.

Több ezer hallgatónk döntött már, úgy hogy elfogadja a segítséget, a tudást. Több, mint 2000 értékelés érkezett a kurzusokra. Csatlakozz az Integratív Medicina Egészségklubhoz!

Forrás: TGY

További bejegyzések

Életmód

A játék fejlesztő hatása

Azt már rengetegszer hallottuk, és szinte a könyökünkön jön ki, hogy a játék a gyermek alapvető tanulási formája. Sokan mégsem vagyunk elég tudatosak, abban hogy

Tovább »

További előadások

Sikeres feliratkozás!

Köszönjük!